Názor: Kongres si potřebuje udělat svůj domácí úkol na téma internetových vyhledáváčů.

Během jednání dne jedenáctého prosince, dotazující se reprezentující amerického Kongresu na Google CEO demonstrovalo jejich ne zrovna malý nedostatek znalostí o tom, jak vlastně internetové vyhledávače vlastně fungují.

Právě nyní se díváme na C-SPAN, kde posloucháme Google CEO Sundar Pichai, který odpovídá na otázky od nejrůznějších amerických kongresmanů. Upřímně věříme, že Pichai dělá velmi dobrou práci při zodpovídání těchto otázek, které se na něj valí ze všech směrů.

Co nám připadá naprosto úchvatné, nebo některým z nás, kteří byli SEO profesionálové po zhruba dvacet pět let (Tuhle práci jsme dělali ještě předtím, než se vůbec Google stal mainstreamem) jsou komentáře některých kongresmanů. Mezi plevelem vyčnívá hlavně kongresman Lamar Smith (R-TX) a Steve Chabot (R-OH), dle našeho názoru, mají ty nejvýraznější mezery v nějakém průzkumu toho, jak vlastně Google funguje nebo jak vlastně funguje jakýkoliv jiný internetový vyhledávač.

Žádný internetový dokument nemá „právo“ být ohodnocen nebo být hodnocen. To jsme ostatně několikrát zmínili v našich článcích a zmiňují to i jiní experti, když jsou povolání jako odborní svědci v nejrůznějších právních případech – hodnocení se získávají. Když slyšíme jakéhokoliv konzervativce, ať už umírněného, nezávislého nebo liberálního stěžovat si o tom, jak jsou málo reprezentování v Google výsledcích vyhledávání, naší odpovědí je: „Zkuste se nejdříve podívat sami na sebe do zrcadla“. Čím si vlastně vlastníci a správci internetových stránek vysloužili místo v Google Novinky, Google zprávy atd. výsledcích vyhledávání?

Optimalizace internetových vyhledávačů, jako průmysl, existoval dávno před tím, než nějaký Google vůbec vstoupil do mainstreamu jako dominantní internetový vyhledávač. Byli jsme tu ještě před dvaceti lety, když Sergei Brin mluvil na jeho první konferenci o strategiích internetových vyhledávačů. Spolupracovali vůbec někteří dnešní stěžovatelé z kongresu s nějakým váženým SEO konzultantem nebo nějakou váženou a zkušenou SEO firmou? O tom ještě žádný reprezentující nemluvil a pravděpodobně je o tom ještě dlouho mluvit neuslyšíme.

Většina SEO profesionálů ví, že Google vypracovává seznamy pro každý hledaný výraz. Můžu spustit jakoukoliv žádost hledání v Illinois, například, a moji kolegové, kteří žijí v New Yorku, Kentucky, Kalifornii nebo Pennsylvánii (nebo jakémkoliv jiném státu) pravděpodobně dostanou úplně jiné výsledky. Znovu, informace o tom, jak tohle všechno funguje, jsou všude dostupné, hlavně na Search Engine Land a na Googlu. Myslíte si, že tito dva reprezentující spolupracovali s nějakou SEO firmou nebo konzultantem, který by je informoval o tomto faktu a ukázal jim citace? Možná ne, ale určitě to tak udělat mohli.

Nejnovější příspěvky